Rola informacji w procesie podejmowania decyzji

Każde przedsiębiorstwo potrzebuje informacji, aby jego menedżerowie mogli podejmować skuteczne decyzje podczas realizacji celów, jakie zostały przez nimi postawione w ramach strategii marketingowej firmy. Informacje są to dane przydatne menedżerowi w procesie podejmowania decyzji.

Menedżerowie zawsze będą potrzebowali informacji, które pomogą im planować, kontrolować i podejmować decyzje w warunkach dynamicznie zmieniającego się pod wpływem wielu czynników rynku. To właśnie ta dynamika rynkowa sprawia, że menedżer nigdy nie jest w stanie zebrać wszystkich istotnych i potrzebnych mu informacji. W zasadzie opiera się on zawsze na niekompletnej wiedzy, której podstawę stanowią niepełne informacje i na takiej bazie musi podejmować konkretne i najbardziej właściwe decyzje. W związku z tym poszukuje on ciągle informacji, które zwiększą zakres jego wiedzy, zredukują okresowe niepewności i będą użyteczne ze względu na zamierzony cel działania.

Takie informacje mogą służyć do podejmowania decyzji, głównym zaś sposobem ich uzyskania jest prowadzenie badań marketingowych oraz budowanie na ich podstawie marketingowych systemów informacyjnych.

[Tomasz Domański, Paweł Kowalski „Marketing dla menedżerów”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 1998r., s. 66.]

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s