Przyszłość wizerunku menedżera

Przyszłość zarysowywuje niewątpliwie wyraźniejsze kontury nowego wizerunku menedżera. Globalna konkurencja powoduje powstanie nowych problemów, a przede wszystkim zaostrza wymagania wobec „doskonałości” menedżerów.

W zarządzaniu organizacją  przyszłości (w takiej organizacji będzie pracował współczesny menedżer) wiele dotychczasowych umiejętności z pewnością nadal będzie niezbędnych. Nadal ważna będzie szeroka wiedza, duże doświadczenie i wyobraźnia. Nie można ich jednak uzyskać bez takich cech jak: inteligencja, kreatywność, umiejętność analitycznego myślenia i ogólne zdolności. Bez nich nie można nauczyć się wyciągania logicznych wniosków, pokonywania przeszkód, osiągania celów. Wiele z tych umiejętności można się nauczyć, aktualizując swoją wiedzę i zmieniając konwencjonalne sposoby myślenia.

Przyszłość naszych firm zależeć będzie więc od tego, jakie czynniki sukcesu zdołają wykreować nasi menedżerowie i jaką wypracują skuteczność swoich działań, która nadal decydować będzie o ich przydatności i efektywności pracy w organizacji.

Zaprezentowana w „telegraficznym” skrócie charakterystyka menedżera jest odzwierciedleniem, zawartej w niniejszej pracy całościowej problematyki związanej z czynnikami efektywnego i skutecznego kierowania organizacją oraz dyrektywą właściwego postępowania menedżera w sprawowaniu funkcji, którą zobowiązany jest należycie sprawować.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s